اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فجر ۴۲| دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جدید بازخوانی شود

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در فارس گفت: شایسته است جوانان و نوجوانان، سوابق تاریخی دوره پهلوی را مطالعه کرده و از افراد آگاه کسب اطلاعات کنند تا بیش از پیش به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و دیپلماسی پی ببرند.

فجر ۴۲| دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جدید بازخوانی شود

ابراهیم شعر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: طبق آمار موجود، عملکرد رژیم گذشته و نظام جمهوری اسلامی کاملا مشخص و ملموس است و با مقایسه این عملکرد می‌توان به دستاوردهای انقلاب در حیطه علمی، اجتماعی، فرهنگی و دیپلماسی پی برد.

وی اضافه کرد: نسل امروز می‌تواند با مرور خاطرات وابستگان رژیم گذشته که تالیف شده، وضعیت دوره پهلوی را بررسی کند که در مقایسه با وضعیت فعلی، با تمام وجود تمام تحریم‌ها، مشخص می‌شود از برخی از کشورهای دیگر پیشرفته‌تر هستیم.

شعرا تصریح کرد: جوانان نباید به تبلیغات ظاهری رسانه‌های بیگانه توجه کنند و فریب شانتاژ رسانه‌ای آنها را بخورند.

وی با اشاره به دستاوردهای شاخص انقلاب اسلامی گفت: خواسته‌هایی که در بحبوحه انقلاب داشتیم و در تظاهرات توسط مردم اعلام می‌شد، آزادی بود که در این زمینه، شرایط فعلی قابل مقایسه با رژیم سابق نیست.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: دوران پیش از انقلاب، امکان کوچک‌ترین نقدی نبود و ترس و وحشت همه جا وجود داشت چرا که نقد، مساوی با برخورد و شکنجه ماموران ساواک بود، این در حالی است که اکنون نقد و‌ مطالبه‌گری یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است.

شعرا ادامه داد: نظام این فرصت را می‌دهد که در احزاب، کرسی‌های آزاداندیشی، دانشگاه‌ها و... افراد و نخبگان به نقد امور بپردازند و این این امر در بالاترین سطح از انتخابات (خبرگان رهبری) تا پایین‌ترین سطح (شوراهای اسلامی شهر و روستا) تبلور یافته است که مردم آزادانه نماینده خود را انتخاب کرده و آن نماینده در تریبون‌ها، مشکلات مردم را اعلام می‌کند.

وی استقلال را از دیگر دستاوردهای شاخص انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: استقلال از مزیت‌ها و ویژگی‌هایی است که نظام جمهوری اسلامی را از سایر حکومت‌ها متمایز کرده است و در این راستا به هیچ قدرتی وابسته نبود و به قدرت الهی متکی شده است.

شعرا ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی زیر بار هیچ ابرقدرتی نرفت و با آزادی و حریت مواضع خود را در مجامع جهانی مطرح کرده همچنین حمایت از کشورهای محروم و مستضعف را سرلوحه قرار داده است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: بنابراین انتخابات نماد جمهوریت و اسلام ماهیت اصلی نظام را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی بیان کرد: در حیطه علمی، پیش از انقلاب سطح سواد پایین بود و حضور در دانشگاه ها سخت و تعداد پذیرش اندک بود چرا که افراد خاصی می توانستند به دانشگاه بروند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: اما بخش کثیری از مردم از دانشگاه محروم ماندند اما در حال حاضر، سطح علمی بسیار ارتقا یافته و در بالا رفتن سطح سواد به بالا بردن آگاهی عمومی نیز کمک کرده است.

شعرا، افزایش تعداد دانشگاه‌ها، ارتقاء مقاطع و افزایش رشته‌های دانشگاهی، پیشرفت‌های علمی و حضور نخبگان در رشته‌های پزشکی، فناوری، کشاورزی، هسته‌ای را بخش دیگری از پیشرفت های موجود دانست که با وجود تحریم ها و محرومیت ها شکل گرفته و ایران را به خودکفایی رسانده است.

وی اظهار داشت: در زمینه اقتصادی نیز وابستگی کاهش یافته و تولیدات کشاورزی افزایش و تنوع چشمگیری داشته است به طوری که با وجود افزایش ۱۲۰ درصدی جمعیت، دسترسی مردم به همه محصولات و خوراکی‌ها در تمام طول سال فراهم است همچنین سطح رفاهی مردم ارتقا یافته در حالی که پیش از انقلاب، عموم مردم در شب عید نوروز غذای مجللی تناول می کردند

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: در حیطه پتروشیمی و صنایع نفتی صادرات داریم و در تولید ماشین آلات، صنایع، تولیدات نظامی موفق بوده‌ایم که قابل مقایسه با زمان طاغوت نیست که مستشاران نظامی آمریکا در ایران قدرت زا در دست داشتند.

شعرا افزود: دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل و وجود مترو، قطار، هواپیما، دسترسی به تاسیسات برق، آب، گاز و راه‌های روستایی نیز از دیگر خدماتی است که پس از انقلاب بروز داشته است اما پیش از انقلاب، اکثر روستاها گاز و برق نداشتند یا فاقد مسکن ایمن بودند.

وی بیان کرد: در زمینه فرهنگی نیز در آن زمان دعواهای محلی توام با ضرب و شتم بسیار بود و اکنون کمتر شاهد این حوادث هستیم و ارتقا فرهنگ عمومی در جامعه و خانواده، ما را به جامعه مترقی  تبدیل کرده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول